چاپ روی تیشرت مشکی

چاپ روی تیشرت مشکی

چاپ روی تیشرت مشکی و یا صد در صد پنبه ای به روش سابلیمیشن + بهترین نوع لیبل بازار

چاپ روی تیشرت مشکی از جمله سوالهای پرتکرار کسانی است که با چاپ سابلیمیشن سر و کار دارند که البته علت اصلی آن هم پرطرفدار بودن تیشرت های رنگ مشکی است. به همین دلیل در سری مقالات آموزش سابلیمیشن و تیشرت مشکی سعی داریم تا بهترین روش های چاپ روی تیشرت مشکی را به همراه بهترین لیبل (برچسب) حال حاضر در بازار را خدمت شما آموزش دهیم.

پیشنهاد ما : مشاهده ی مقاله ی چاپ روی تیشرت

در چاپ روی تیشرت مشکی به روش سابلیمیشن هر اندازه که در تیشرت، مواد پلاستیکی ( الیاف پلاستیکی) بیشتر استفاده شده باشد کیفیت چاپ بیشتر خواهد بود. بر این اساس تیشرتهایی که مورد استفاده قرار می گیرد حداقل 40 درصد پلی استر را دارا هستند. ولی اگر تی شرت مورد استفاده ۱۰۰ درصد پنبه باشد نمی توان به روش معمول روی آن چاپ کرد.

بطور کلی چاپ سابلیمیشن در بحث تیشرت ها در سه حالت دارای ضعف است:

1-تیشرت های سفید پنبه

2-تیشرت های مشکی و تیره

3-تیشرت های رنگی مثل قرمز و آبی و …

بطور خلاصه اگر بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم که در تیشرت های پنبه به علت نبود پلی استر چاپ صورت نمی گیرد.در تیشرت های مشکی به علت اینکه زمینه کار مشکی است هیچ رنگی پس از چاپ نمایش داده نخواهد شد. در واقع بر اساس همان اصل، ترکیب هر رنگ با مشکی می شود مشکی، در اینجا هم به علت زمینه ی مشکی اثری از چاپ نخواهد بود.

و در مورد آخر در تیشرت های رنگی دیگر مثل آبی و قرمز و … رنگ بندی طرح شما در کامپیوتر با رنگ بندی نهایی تفاوت خواهد داشت. زیرا در اینجا رنگهای طرح شما با رنگ پس زمینه ( آبی و قرمز) و … ترکیب می شود و رنگ بندی نهایی تیشرت شما در واقع نتیجه ی ترکیب رنگهای شما با رنگ تیشرت است. به عبارت دیگر چاپ رنگ آبی روی یک تیشرت پلی استری قرمز رنگ قطعا به رنگ آبی نخواهد بود و نتیجه چیزی شبیه بنفش یا بادنجان می شود.

برای تیشرت های پلی استری سفید چاپ به روش معمول صورت خواهد گرفت. برای تیشرت های پنبه ای سفید باید ابتدا سطح تیشرت را کوتینگ کنیم تا بتوان روی آن چاپ انجام داد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به مقاله ” کوتینگ چیست ” مراجعه کنید.

برای تیشرت های رنگی ( پلی استری یا پنبه ای ) بهتر است همانند تیشرت های مشکی عمل کنیم. در ادامه روش هایی که می توان توسط آن روی تیشرت مشکی چاپ انجام داد را مطالعه خواهید کرد:

چاپ سابلیمیشن روی پارچه مشکی:

چاپ روی تیشرت مشکی

بطور کلی سه حالت برای چاپ روی تیشرت مشکی به روش سابلیمیشن وجود دارد:

  • استفاده از کاغذهای لیبلی مخصوص تیشرت های پنبه و مشکی
  • استفاده از پارچه های پشت چسبدار

آموزش چاپ روی تی شرت مشکی:

حال میخواهیم آموزش چاپ روی تی شرت مشکی به روش سابلیمیشن را برای شما عزیزان توضیح دهیم. البته با دستگاه های چاپ مستقیم می توان روی تیشرت مشکی چاپ کرد که به دلیل تفاوت آن با روش سابلیمیشن از توضیحات درباره آن صرف نظر می کنیم.

استفاده از کاغذهای لیبلی مخصوص تیشرت های پنبه و مشکی

این روش مناسب تیشرت های ۱۰۰ درصد پنبه و یا تیره است. ما در این روش از یک سری کاغذهای مخصوص استفاده میکنیم. یک سمت این کاغذها مخصوص چاپ است و قرار است که طرح ما بر روی آن چاپ شود. سمت دیگر این کاغذها حالتی چسبنده دارد که در اثر حرارت پرس این چسبندگی تشدید می شود و سپس چسبیدن کاغذ به روی تیشرت می شود. البته این سمت پشتی، توسط یک لایه ی نازک محافظ پوشانده شده که آنرا پس از پرینت گرفتن و قبل از پرس کردن جدا می کنیم.

برای این نوع چاپ دیگر نیاز نیست طرح را وارونه یا در اصلاح mirror کنیم. پس کاغذ لیبلی را داخل همان پرینتر قرار داده و سپس طرح مورد نظر را به روی آن چاپ میکنیم. باید توجه داشته باشید که در این مورد از جوهر غیر سابلیمیشن استفاده میکنیم نه جوهر سابلیمیشن! حالا لایه ی محافظ را کنده و سپس طرح را به روی تیشرت قرار می دهیم. در این نوع چاپ به زمان کمتری نسبت به چاپ معمولی نیاز داریم. که بسته به نوع لیبل و همچنین دما می تواند از 15 الی 30 ثانیه متغیر باشد.

جهت تهیه ی لیبل (برچسب) با کیفیت عالی میتوانید با شماره ی 9198619-0936 تماس بگیرید.

عموما برای تیشرت های نخی و یا تیره که امکان چاپ سابلیمیشن را ندارند از روش دوم یعنی پارچه های پشت چسبدار استفاده میکنند.سه نوع پارچه پشت چسبدار در بازار موجود است:

اسپان پشت چسبدار

ساتن پشت چسبدار

لیبل پارچه ای نازک که جزو جدیدترین لیبل هاست و توسط پاپوچاپ تهیه و به فروش می رسد. در این زمینه در مقاله ای جداگانه بصورت مفصل توضیح خواهیم داد. ( جهت دریافت مشاوره و خرید می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید)

چاپ روی تیشرت مشکی

درباره اسپان و ساتن پشت چسبدار باید گفت که این پارچه ها دارای یک روی ساتن یا اسپان سفید و یک روی چسبی می باشند. در واقع این پارچه ها حکم یک لیبل پارچه ای را دارند.

برای این کار ابتدا طرح را بوسیله ی پرینتر و بصورت معکوس آماده میکنیم. سپس طرح آماده شده را بوسیله دستگاه سابلیمیشن به روی پارچه ساتنی یا اسپانی چاپ میکنیم. حالا ما یک پارچه ساتن یا اسپان داریم که یک سمت آن دارای نقش است و سمت دیگر حالت چسبی دارد.

در این مرحله لایه ی محافظ را از پشت لیبل پارچه ای جدا میکنیم و سپس پارچه را روی تی شرت قرار می دهیم. و حالا با عمل پرس دستگاه سابلیمیشن پارچه ما از سمت چسبدار خود به روی تی شرت چسبیده است.

نکته: از لیبل ها می توان در همه تیشرتها حتی تیشرتهای پلی استری استفاده کرد. اما به دلیل ماندگاری بیشتر روش معمول تا جای ممکن سعی میکنیم که از روش اول استفاده کنیم. مگر اینکه جنس یا رنگ تیشرت شرایط را برای ما ناممکن کند.

در چاپ به روش لیبل های پارچه ای به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  • چاپگر سابلیمیشن
  • پرس حرارتی سابلیمیشن
  • جوهر و کاغذ
  • تیشرت پنبه ای
  • ساتن یا اسپان ( و یا لیبل های مخصوص مجموعه پاپوچاپ) پشت چسب دار مخصوص چاپ
  • دمای مورد نیاز برای چسباندن ساتن یا اسپان پشت برچسب دار 200 درجه سانتیگراد و زمان لازم 20 ثانیه است. ( در جای جای این سایت گفته شده که این دماها و زمانها صرفا محدوده را مشخص می کنند و شما باید براساس تجربی زمان و دمای صحیح را پیدا کنید.

چاپ روی تیشرت مشکی

نتیجه گیری + خرید لیبل با کیفیت:

همانطور که گفته شد، برای چاپ روی تیشرت مشکی رنگ بایستی از لیبل یا برچسب استفاده شود اما همان برچسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ از جمله ویژگی هایی که باید برجسب ها داشته باشند:

1-کیفیت بالای چاپ به روی لیبل ها

2-نرمو لطیف بودن آنها

3-رنگ پذیری بسیار بالا

4-چسبندگی بسیار بالا

بسیاری از لیبل های موجود در بازار زمانی که در دستگاه قرار میگیرند و چاپ می شوند بسیار سفت و سخت میشوند طوری که تی شرت را نمیتوان به آسانی جمع کرد و یا کیفیت چاپ به روی آنها بسیار پایین می آید.متاسفانه پاپوچاپ هم تا چندی پیش با این مشکل مواجه بود تا اینکه خود دست به کار شد و لیبلی را فراهم کرده است که این چند ویژگی مهم را رفع کرده است.به جرات میتوان گفت لیبل های پاپوچاپ از بهترین و خاص ترین لیبل های حال حاضر هستند.کافی است یکبار امتحان کنید تا از آن مطمئن شوید.

همچنین ببینید

خرید دستگاه چاپ dtf

خدمات چاپ دی تی اف DTF

خدمات چاپ دی تی اف DTF در تهران و کرج : چاپ دی تی اف …

28 نظر

  1. در چاپ لیبلی و ساتنی جوهر پرینتر باید سابلیمیشن باشد یا جوهر فابریک اپسون هم جواب میدهد؟

    • ادمین سایت

      سلام. دو مدل لیبل وجود داره. یک مدل کاغذهای پشت چسبدار هستند که در این مورد باید از جوهر غیرسابلیمیشن استفاده کنید. چون چاپ بصورت مستقیم روی کاغذ لیبلی چاپ میشه. اما در نوع دوم که شامل پارچه های ساتن پشت چسبدار و اسپان پشت چسبدار میشه باید ابتدا با جوهر سابلیمیشن روی کاغذ سابلیمیشن چاپ کنید و بعد کاغذ رو روی پارچه چاپ کنید. به این صورت که ابتدا پارچه پشت چسبدار بعد از جداسازی کاغذ روغنی پشتیش روی تیشرت قرار میدید. سپس کاغذ سابلیمیشن چاپ شده رو روی پارچه میگذارید و عملیات پرس رو انجام میدید. در این حالت همزمان هم طرح از روی کاغذ به پارچه پشت چسبدار منتقل میشه و هم پارچه پشت چسبدار روی تیشرت میچسبه.

  2. از کجا میتونم این مدل کاغذ تهیه کنم؟

    • ادمین سایت

      با سلام خدمت شما. جهت خرید کاغذ های لیبلی مخصوص چاپ روی تیشرت مشکی با کیفیت بسیار خوب،میتوانید از طریق شماره تماس 09369198619 اقام نمایید.
      باتشکر

      • راهکاری برای چاپ سابلیمیشن روی اجسامی که تحمل دمایی بالایی ندارن مثل سطوح گچ یا پلاسستیک هم وجود داره؟

  3. رضا صابری

    سلام ‌خسته نباشید بزرگوار. من‌برای نمونه ۵-۶ تا دونه لیبل تیشرت مشکی میخوام ‌امکان ارسالش هست؟

    • ادمین سایت

      با سلام خدمت شما. بله موردی ندارد هر تعدادی رو که درخواست کنید خدمتتون ارسال خواهد شد. باتشکر

  4. علی فاتحی

    سلام
    آیا برای خرید امکان این هست بصورت حضوری بیایم و یک نمونه برامون چاپ بزنید برای تست؟

    • ادمین سایت

      با سلام خدمت شما. بله هیچ موردی نداره در خدمتتون هستیم. با تشکر

  5. سلام ببخشيد براي چاپ روي تيشرت مشكي پنبه چه راهكاريي پيشنهاد ميكنيد

    • ادمین سایت

      سلام استفاده از لیبل های نرم که مناسب ترین جایگزین ساتن و اسپان پشت چسبدار هست.

  6. سلام خسته نباشید من هر چقدر به این شماره ۹۱۹۸۶-۰۹۳۶ زنگ می زنم جواب نمیدن من ساتن پشت چسب دار می خواستم قیمتش رو و اندازه و تعدادش رو بدونم و چندتایی نمونه می خواستم ….
    و یه سوال فرق ساتن پشت چسب دار با اسپان چشت چسبدار چیه ؟؟؟

    • ادمین سایت

      سلام. گاها به دلایل مختلف ممکن هست دوستان پاسخگو نباشن. در مورد لیبل هم طبق اونچه که در مقاله گفته شده لیبل های نرم جدید مناسب ترین جایگزین برای ساتن و اسپان پشت چسبدار هست.

  7. سلام خسته نباشید ، برای برش لیبل ها به چه دستگاهی نیازه ؟ تا طرح های بدون بکگراند هم بتونیم چاپ کنیم

    • ادمین سایت

      سلام برای اینکار از دو روش میتونیم استفاده کنیم.
      اگر امکان استفاده از برش لیزر دارید با قدرت کمتری (شعله کمتر) میتونید این کار رو انجام بدید بطوریکه باعث سوختگی و جمع شدن لیبل در قسمت های زوایای برش نشه.
      روش دیگه یک روش ابداعی و ساده هست. برای اینکار ابتدا لیبل رو روی یک کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی قرار بدید و طرح رو روی لیبل چاپ کنید. بعد از این مرحله لیبل رو که حالا طرحدار شده روی یک قطعه شیشه قرار بدید و با استفاده از یک هویه ی لحیم کاری دور قسمت دلخواهتون رو برش بدید

  8. سلام.عالی بود.الان یه تیشرت با طرح بازیکن بخوایم چند میشه؟

    • ادمین سایت

      با سلام خدمت شما. با توجه به جنس ، طرح و سایز میتوان قیمت نهایی رو تعیین کرد.جهت دریافت قیمت دقیق لطفا با شماره تماس ذکر شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

  9. سلام آیا با پارچه پشت چسب دار میشه روی کلاه های زمستانی که بافت ریز دارند هم چاپ زد؟

    • ادمین سایت

      سلام برای چنین کاری استفاده از لیبل های چاپ دی تی اف DTF رو بهتون پیشنهاد میکنم. جهت دریافت مشاوره و سفارش میتونید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

  10. سلام ببخشید ادرستون کجاست

    • ادمین سایت

      تهران اندیشه فاز 4 بازار ایرانی اسلامی سرای شمس تبریزی طبقه بالا پلاک 382

  11. در این نوع چاپ با لیبل های خودتون کادر هم میفته یا فقط همون طرح چاپ میشه .؟

  12. ایوبی آبان یزد

    سلام واقعا راهنمایی و مشاوره هاتون عالیه خصوصا اقای علیزاده که واقعا ادم با معرفت و دلسوز و همه چی تموم هستن و تا اینجا خیلی خیلی کمکم کردن خدا بهشون سلامتی بده?❤

  13. سلام برای طرحهایی با جزییات بالا نمونه کاغذی قابلیت برش با پلاتر رو داره؟ و قیمت هر عدد a4 چند درمیاد ؟

    • ادمین سایت

      سلام وقت بخیر.برای چاپ طرح با جزییات خیلی زیاد و هزینه ی مناسب بهترین پیشنهاد چاپ دی تی اف هستش.جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی 09369198619 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *