پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری

پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری: کدام یک را بخریم!

از آنجایی که سیاست سایت پاپوچاپ بر این مبنا بنا شده است که به سوالات شما کاربران پاسخ دهد،در این مقاله هم میخواهیم درمورد سوال شما که فرمودید پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری ، پاسخ دهیم.

 

پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری

 

مختصری از پرینترهای جوهر افشان و لیزری:

قبل از اینکه بخواهیم به شما بگوییم پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری ، لازم میدانیم درابتدا توضیحاتی درمورد خود پرینترهای جوهر افشان و لیزری خدمتتان ارائه دهیم تا از آنها آگاهی داشته و نهایتا خودتان تصمیم بگیرید و به راحتی متوجه شوید که پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری !!

 

بنابراین پیشنهاد میکنم جهت دریافت اطلاعات کامل تا پایان این مقاله ما را همراهی فرمایید.هم چنین در مقاله ای جداگانه به معرفی پرینترهای سابلیمیشن پرداخته ایم که در صورت تمایل میتوانید آنرا مطالعه فرمایید.

 

 

پرینترهای جوهرافشان اپسون:

امروزه معمولا اکثر کسانی که در منزلشان پرینتر دارند ، از نوع پرینترهای جوهرافشان میباشد چرا که این نوع پرینترها اکثرا در اندازه های کوچک و متوسط یافت میشوند و ارزان قیمت،پرسرعت و هم چنین کیفیت چاپ بالا دارند.

 

اما اگر بخواهیم در مورد نحوه ی چاپ آنها بگوییم به این صورت هستش که این نوع چاپگرها از یک کارتریج به عنوان منبع رنگشان استفاده میکنند و این کارتریج ها بروی آن صفحه ای که قرار است چاپ شوند حرکت کرده و سپس جوهرها از طریق نازل بروی صفحه میریزند. که این نازل ها هم بروی هدها سوار شده اند.

 

خود این چاپگرهای جوهر افشان معمولا به دو دسته کلی خانگی و صنعتی تقسیم بندی میشوند که بازهم میتوان هر کدام آنها را در دو دسته ی جداگانه ی حرفه ای و متوسط تقسیم بندی کرد.

 

اگر شما فقط برای کارهای شخصی و برای منزلتان میخواهید از چاپگری استفاده نمایید، معمولا از نوع متوسطش میتوانید کار شما را راه بیندازد که در آنها فقط 4 رنگ اصلی (آبی،قرمز،زرد،مشکی) استفاده شده و برای چاپ رنگی و سیاه و سفید مناسب هستند.

 

اما اگر کارهایتان یه مقدار پیشرفته تر است و میخواهید که کیفیت چاپ بالاتری داشته باشید، بهتر است از نوع حرفه ای آن که علاوه بر 4 رنگ گفته شده دو رنگ دیگر (قرمز روشن،آبی روشن) را دارا میباشند،استفاده نمایید.

پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری

پرینترهای لیزری اپسون:

اما اگر نیاز به چاپ صفحات متنی طولانی و تعداد بالایی دارید چاپگرهای لیزری انتخاب مناسبتری میباشند. چرا که این نوع پرینترها همچون دستگاه فتوکپی عمل کرده و در نهایت سرعت چاپ خیلی بالا و هزینه کمی را شامل میشوند. بنابراین این مدل از پرینترها بیشتر مخصوص ادارات و دفاتری هستند که تعداد چاپ کمی ندارند.

 

این نوع پرینترها به دو دسته ی تک رنگ و چند رنگ تقسیم میشوند. در نوع تک رنگ شما فقط اجازه ی چاپ رنگ مشکی را دارید ولی در نوع چند رنگ شما میتوانید عکس هایی با کیفیت خیلی بالا چاپ کنید که معمولا عکاسان و گرافیک کاران که به کیفیت کار توجه زیادی دارند،این نوع میتواند آنها را راضی کند.

 

 

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان:

حال بعد از اینکه آشنایی مختصری با این دو مدل پرینتر پیدا کردید لازم است برویم سراغ بحث اصلی خودمان یعنی پاسخ به سوال پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری !

 

با توجه به مطالب فوق، حتما متوجه شده اید که نمیتوان دقیق و صریح گفت که کدام بهتر است ، چرا که هر کدام مخصوص جایی و کاری هستند و در نوع خودشان جزو بهترین ها. اما برای اینکه شما در تصمیم گیری تان آگاهی بهتری و کامل تری داشته باشید در ذیل به مقایسه و تفاوت های این دو پرداختیم که قابل توجه است:

 

1-پرینترهای لیزری سرعت بالاتری دارند و در نتیجه برای مصارف اداری بسیار مناسب هستند.

 

2-پرینترهای جوهرافشان نسبت به لیزری بسیار ارزانتر هستند اما همانطور که گفته شد برای مصارف خانگی استفاده میشوند و در نتیجه حجم کمتری را چاپ میکنند.

 

3-پرینترهای جوهر افشان از جوهر استفاده نموده در حالی که لیزری ها از تونر استفاده میکنند.

 

 

4-پرینترهای جوهر افشان در ابعاد کوچکتری هستند و مناسب منزل.(البته پرینترهای لیزری تک رنگ هم سایز کوچکتری دارند)

 

5- براساس نظر بعضی از کابران،پرینترهای جوهر افشان نوشته ها را نمیتوانند به خوبی و خوانایی بهتر چاپ کنند بنابراین اگر متون مهمی دارید این مدل نمیتواند برای شما کارساز باشد.

 

6-هزینه ی کارتریج پرینترهای جوهرافشان در بعضی موارد از خود پرینتر هم گرانتر هستند پس همان طور که گفته شد اگر تعداد چاپ بالایی دارید از لحاظ اقتصادی لیزری ها به صرفه تر هستند.

 

نکته ی پایانی: توجه فرمایید که نصب،راه اندازی و به طور کلی استفاده از دستگاه های اپسون نسبت به دیگر مدل ها بسیار آسانتر و لذت بخش تر میباشند. البته دقت نمایید پرینترهای اپسون یکی از ده ها مدلی هستند که در حال حاضر موجود میباشند ما فقط بر اساس نظر شخصی و تجربیات خود میگوییم که پرینترهای اپسون نسب به دیگر مدل ها بهتر میباشند.

 

پرینترهای جوهر افشان اپسون بهتر است یا لیزری

 

پرینتر جوهر افشان بخریم یا لیزری:

با توجه به توضیحات کلی ما در مورد پرینترهای جوهر افشان و لیزری شما باید به نیاز خودتان توجه کنید و بر اسا نیاز خود تصمیم بگیرید. مثلا اگر بخواهیم در تقسیم بندی کلی آنها را بازگو کنیم به این صورت میشوند که:

 

  • برای کارهای خانگی، چاپ تعداد کم = پرینتر های جوهر افشان
  • برای کارهای خانگی، چاپ تعداد بالا، کیفیت عالی و رنگی = پرینترهای جوهرافشان رنگی
  • کارهای اداری، چاپ متون به تعداد بالا و سیاه – سفید = پرینترهای لیزری تک رنگ
  • کارهای اداری، چاپ تعداد بالای رنگی و کیفیت فوق العاده = پرینترهای لیزری چند رنگ

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

پیکسل چیست

پیکسل چیست

پیکسل چیست ؟ | کامل ترین توضیحات در مورد پیکسل + خرید در مقاله پیکسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *