آموزش چاپ عکس روی فرش

آموزش چاپ عکس روی فرش: توضیحاتی کامل و جامع

آموزش چاپ عکس روی فرش از جمله درخواستهای مخاطبین عزیز بود تا در مورد آن توضیحاتی را گرد آوری کنیم. بنابراین اگر قصد دارید تا آموزش چاپ عکس روی فرش را بطور کامل دریابید،ما را تا پایان این مقاله همراهی بفرمایید.

 

 آموزش چاپ عکس روی فرش

 

چاپ عکس روی فرش از جمله پرطرفدارترین محصولات سابلیمیشن می باشد و همیشه افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند با چاپ عکس دلخواهشان روی فرش آن را به یک تابلو فرش ماندگار تبدیل کنند.

 

تابلو فرش ها به سه نوع اصلی تقسیم می شوند:

  • تابلوفرش دستباف
  • تابلوفرش ماشینی
  • تابلوفرش سابلیمیشن

 

آنچه در اینجا قرار است مطالعه کنید،آموزش چاپ عکس روی فرش و ساخت تابلو فرش سابلیمیشن است. در روش سابلیمیشن ابتدا عکس دلخواه خود را بر روی کاغذ چاپ می نماییم و  سپس آنرا توسط دستگاه سابلیمیشن که مانند یک اتوی بزرگ عمل می کند پرس میکنیم. این پرس سبب چاپ شدن عکس روی فرش می شود.

 

در واقع اصول کار سابلیمیشن یکی است. در همه محصولات قرار است که ابتدا طرح خود را روی کاغذ چاپ کنیم و سپس از طریق دستگاه سابلیمیشن آن طرح را بر روی سطح موردنظر (در اینجا فرش) انتقال دهیم.

 

 

فرش خام برای چاپ:

برای تولید تابلو فرش سابلیمیشن ابتدا به یک فرش خام سابلیمیشن نیاز داریم. فرش خام سابلیمیشن فرشی متشکل از الیافهای سفید رنگ پلی استری یا اکریلیکی است که توانایی جذب جوهر به خود را دارد.

 

 آموزش چاپ عکس روی فرش

 

این فرشها در ابعاد مختلف وجود دارند و شما می توانید این فرش ها را  با توجه به درخواست مشتری و همچنین با توجه به ابعاد پرینتر و دستگاه پرسی سابلیمیشن خود در ابعاد مختلف سفارش دهید. جهت آشنایی با ابعاد مختلف فرش خام و جنس آنها می توانید مقاله { فرش خام برای چاپ } را مطالعه کنید.

 

 

مراحل چاپ عکس روی فرش بصورت اختصار شامل موارد زیر می شود:

  1.  طراحی عکس
  2.  چاپ روی کاغذ
  3.  فیکس کردن روی فرش خام
  4.  پرس کردن توسط دستگاه حرارتی

 

 

 

ابعاد چاپ فرش خام سابلیمیشن:

در هنگام چاپ روی فرش خام باید دقت داشت که ابعاد چاپ اشتباه نشود. زیرا اگر نتوانیم بدرستی ابعاد طرحمان را چاپ کنیم دوحالت ممکن است رخ دهد:

 

1) یا  طرح کاغذی که قرار است روی فرش قرار بگیرد بزرگتر چاپ می شود و این باعث می شود که عکس بر روی ریشه های فرش نیز چاپ شود که اصلا خوب نیست.

2) یا طرح کاغذی کوچکتر از ابعاد بخش مرکزی فرش  (محل چاپ) می شود که این امر سبب می شود که بخش های از فرش بصورت خام باقی بماند که این مساله هم جالب نخواهد بود.

 

به همین دلیل حتما قبل از چاپ ابعاد بخش قابل چاپ فرش را اندازه بگیرید تا طرح کاغذی دقیقا به آن مقدار چاپ شود.

 

بطور مثال برای چاپ روی فرش خام سابلیمیشن سایز 20*30 باید طرح کاغذی شما تقریبا در ابعاد 28 در 18.5 سانتی تر باشد.

 

 

دما و زمان چاپ فرش سابلیمیشن:

همانطور که می دانید برای هر محصولی باید یک دما و زمان خاصی را بر روی دستگاه سابلیمیشن تنظیم کنیم. برای چاپ روی فرش باید محدوده ی دمایی شما بین 190-200 درجه سانتی گراد و محدوده ی زمانی شما بین 50-65 ثانیه باشد.

 

 آموزش چاپ عکس روی فرش

قیمت دستگاه چاپ روی فرش:

برای چاپ روی فرش علاوه بر داشتن یک پرینتر باید یک دستگاه سابلیمیشن داشته باشید. دستگاه سابلیمیشن در این زمینه همان دستگاه های پرسی حرارتی هستند. این دستگاه ها در واقع اتوهای بزرگی هستند که توسط المنت هایی که درونشان کارگزاری شده حرارت ایجاد می کنند.

 

قیمت این دستگاه ها بسته به مدل و سایز آنها متفاوت است. براساس تجربه خدمتتان عرض میکنیم که تا جای ممکن از دستگاه های سابلیمیشن ساخت داخل خریداری نکنید زیرا از لحاظ کیفیت به هیچ وجه به پای دستگاه های خارجی نمیرسند.

 

 

خرید فرش خام سابلیمیشن:

در مطالب بالا سعی شد توضیحاتی جامع و کامل در مورد آموزش چاپ عکس روی فرش خدمتتان ارائه گردد. حال اگر قصد خرید فرش خام سابلیمیشن با کیفیت بالا و با کمترین هزینه را دارید،میتوانید با ما در تماس باشید:

0936-9198619

 

همچنین ببینید

پیکسل چیست

پیکسل چیست

پیکسل چیست ؟ | کامل ترین توضیحات در مورد پیکسل + خرید در مقاله پیکسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *