رفع گرفتگی هد اپسون

رفع گرفتگی هد اپسون (خشک شدن هد) و رفع آن

سوال همیشگی کاربران محترم از ما این است که چگونه میتوان رفع گرفتگی هد اپسون (خشک شدن هد) را خودمان انجام دهیم؟ آیا باید پرینترهای سابلیمیشن را به یک متخصص اینکاره سپرد؟ ما در این قسمت که قصد داریم آموزش تصویری رفع گرفتگی هد اپسون را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

رفع گرفتگی هد اپسون

 

خشک شدن هد:

همواره دو گزینه ی اساسی و مهم برای تنظیمات پرینتر وجود دارد به نام های:

  • نازل چک (Nozzel Check)
  • هد کلینیگ (Head Cleaning)

 

نازل چک:نازل چک درواقع مسیر پاشش رنگ های پرینتر سابلیمیشن مارا بررسی میکند.اگر بخواهیم خودمانی تر توضیح دهیم به این صورت است که با کلیک کردن روی نازل چک ، شما پرینتر خود را تست میکنید تا از صحت پاشیدن رنگ اطمینان حاص کنیم. برای مطمئن بودن در این کار هم کافی است فقط آن الگوی ثابتی که در کاغذ شما پرینت میشود را نگاه کنید که دو حالت دارد:

 

یا الگوی ثابتی مانند شکل سمت چپ بوجود می آید که نشان از سالم بودن نازل های شماست. و یا اینکه الگویی مانند این شکل سمت راستی بوجود می آید که نشان از عدم سلامت نازل های پرینتر شما می باشد.

 

رفع گرفتگی هد اپسون

 

اولین اقدام برای رفع گرفتگی هد چیست؟

اولین اقدام برای رفع گرفتگی هد اپسون دقیقا همین گزینه ی هد کلینیگ (Head Cleaning) است یعنی به این صورت می باشد که دستگاه پرینتر شما با فشار قوی تری به جوهر را به بیرون میدهد تا باعث شود هد های گرفته شده باز گردند. که البته اینکار معایب و مزایایی دارد:

 

مزایای آن خب طبیعتا رفع هد گرفته شده میباشد. ولی عیب آن هم این است که جوهر زیادی در این راه مصرف خواهد شد و از بین میرود.

 

نکته این است که راه جایگزینی غیر از هد کلینیگ ندارید. بنابراین سعی کنید حتی المقدور از پرینترهای خود استفاده کنید (حداقل چاپ روزی یک برگه) تا به این مشکل برنخورید.

 

خلاصه چند خط بالا: برای مشاهده سالم بودن هد ها گزینه ی  (Nozzel Check) را میزنیم و اگر متوجه شدیم هدها گرفته شده اند بایستی گزینه ی (Head Cleaning) را جهت رفع هد گرفته شده بزنیم.

 

 

قدم بعدی برای رفع گرفتگی هد چیست؟

اگر با این گزینه کارتان حل نشد قطعا بایستی هدهای دستگاه خود را تعمیر کنید.این نکته را به یاد داشته باشید که اگر هرچه سریعتر اقدام به تمیز کردن و تعمیر هد خود کنید به نفع خودتان است چرا که روز به روز هد های دستگاه های پرینتر گرانتر میشوند. پس ارزش اینکار را دارد! حال چگونه اینکار را انجام دهیم.

 

 

به چند طریق میتوان هد را عوض کرد؟

دو روش اساسی برای رفع گرفتگی هد اپسون وجود دارد یا از طریق سرنگ هایی که جوهر ها را با فشار قوی وارد میکنند. و یا بایستی کلا هدها را درآورده و در محلول هد کلینر قرار دهید (حداقل به مدت 24 ساعت) تا کم کم باز شوند.

 

نکته: اما نکته ای که وجود دارد ان است که به دلیل تخصصی بودن اینکار هم ما سعی کردیم توضیحی ندهیم و هم اینکه بهتر است آنرا به متخصص اینکاره بسپارید.

 

 

آموزش تصویری تمیز کردن هد پرینترهای اپسون:

تمامی مطالب بالا در فیلم آموزشی زیر جهت رفع گرفتگی هد اپسون وجود دارد. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

پیکسل چیست

پیکسل چیست

پیکسل چیست ؟ | کامل ترین توضیحات در مورد پیکسل + خرید در مقاله پیکسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *