انواع چاپ سیلک

انواع چاپ سیلک:

در این مقاله قصد داریم که با انواع چاپ سیلک آشنا شویم. همانطور که پیشتر در مقالات مختلف توضیح داده شد چاپ سیلک یکی از روش های پرکابرد در صنعت چاپ است و توانایی آن در کارهای تیراژ و همچنین به صرفه بودن آن سبب می شود که بسیاری این روش را برای چاپ انتخاب کنند.

پیشنهاد ما : مشاهده ی مقاله ی چاپ روی تیشرت

چاپ سیلک و چاپ سابلیمیشن در موضوع صرفه اقتصادی شان براساس تعداد کار کاملا متضاد هم هستند:

  • چاپ سابلیمیشن در کارهای کم سود دارد و در کارهای تیراژ با توجه به هزینه ی بالای برق و استهلاک دستگاه صرفه اقتصادی ندارد.
  • چاپ سیلک با توجه به فرآیند ظهور عکس و آماده سازی شابلون برای کارهای تک صرفه اقتصادی ندارد در حالیکه برای کارهای تیراژ بهترین گزینه است.
  • بسته به اینکه قصد چاپ روی چه سطح یا سطوحی را داریم نوع توری و رنگ و سایر دستگاه های جانبی باهم متفاوت خواهد بود.

انواع چاپ سیلک

بطور مثال در چاپ تیشرت نیاز به دستگاه های بیشتری داریم. دایر یا خشک کننده یکی از این ابزار است. در حالیکه که در زمان چاپ روی نایلون با رنگ pvc به چنین خشک کننده ای نیاز نداریم.

همچنین اگر قصد چاپ 4 رنگ روی تیشرت داریم باید یک دستگاه سیلک چهاررنگ اختاپوسی تهیه کنیم. در حالیکه در چاپ روی نایلون کمتر دیده می شود که از این دستگاه استفاده شود و عموما کارها تک رنگ و یا نهایت دو رنگ هستند.

علاوه بر این دستگاه های سیلک هم خود به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • دستگاه سیلک دستی
  • دستگاه سیلک اتوماتیک

دستگاه های سیلک اتوماتیک اصولا برای کارگاه ها و کسانی که سفارشات آن خیلی بالاست استفاده می شود. ولی اگر هنوز مشتری زیادی برای کار خود پیدا نکرده اید پیشنهاد میکنیم که دستگاه سیلک دستی را تهیه کنید.

برای کاهش هزینه های خود نیز می توانید برخی از ابزارها را خودتان تهیه کنید. بطور مثال می توان با ساخت یک جعبه چوبی حاوی چند مهتابی ساده میز نورتان را کمترین قیمت ممکن تهیه کنید.

انواع چاپ سیلک

چاپ سیلک روی پارچه:

چاپ روی پارچه یکی از پرطرفدارترین کاربردهای چاپ سیلک است. از آنجایی که روش سابلیمیشن برای کارهای تیراژ مناسب نیست و همچنین با توجه به اینکه چاپ سیلک برخلاف سابلیمیشن محدودیتی از لحاظ جنس پارچه ندارد، روش سیلک یکی از پرطرفدارترین روش ها برای چاپ روی پارچه است.

از جمله چاپ های روی پارچه می توان به چاپ روی تیشرت اشاره کرد. پیشتر توضیح داده شد که برای اینکار از رنگهای اورینت، بیگمنت و پلاستیزول استفاده می شود. همچنین توری هایی با شماره 30 تا 50 که دارای خلل فرج کم و ولی قطورتر هستند برای چاپ روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ مخصوص چاپ سیلک:

رنگهای مختلف پایه آب و پایه روغنی در چاپ سیلک مورد استفاده قرار می گیرند. باتوجه به اینکه قصد داریم روی چه سطحی عمل چاپ را انجام دهیم رنگ ما نیز متفاوت خواهد بود. جهت کسب اطلاع بیشتر از نوع رنگها و کاربرد هریک می توانید به مقاله { ملزومات چاپ سیلک } مراجعه کنید.

انواع چاپ سیلک

هر یک از این رنگها نیز حلال مخصوص به خود را دارند.  بطور کل رنگهای pvc و  pp  دارای حلال ریتاردر هستند و رنگ روغنی دارای حلال بنزین می باشد.

ضمنا برای تهیه رنگهای مختلف نیازی به خردی همه رنگها نیست. شما می توانید با خرید 5 رنگ اصلی سفید، مشکی، قرمز، زرد و آبی سایر رنگها را خودتان تشکیل دهید.

انواع چاپ سیلک

خدمات چاپ سیلک:

در صورتی که خودتان قصد دارید کارگاهی را برای خدمات چاپ سیلک راه بیندازید می توانید از مقالات پاپوچاپ و سایر مقالات موجود در اینترنت استفاده کنید تا با نگاهی بازتر وارد این حرف شوید. اگر هم بدنبال مکانی جهت سفارشات چاپ سیلک خود هستید می توانید با ما تماس بگیرید.

0936-9198619

همچنین ببینید

پیکسل چیست

پیکسل چیست

پیکسل چیست ؟ | کامل ترین توضیحات در مورد پیکسل + خرید در مقاله پیکسل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *